suphattra

Alla inlägg under december 2011

Av Suphattra - 28 december 2011 20:01

Just hemkommer från en sushi kväll hos yama. Gött var det, men synd att man hann äta middag innan man åkte iväg. Men men...fick med mig en matlåda hem som lär nog bli min kvällsmat :P



Vaknade samtidigt som min älskade make som åkte tidig till jobbet idag. Gjorde ett ganska rolig "boy or girl"-test som vi fick från min svåger skickades från USA. Resultatet visade att det är största sannolikheten att vi kommer få en flicka :)

 


 Har sen varit flera varv på stan idag. Först med Ellen och då hittade man en jacka som man egentligen inte behöver men den var snygg. Och Ellen hade rätt. När köpte jag nåt till mig själv sist? Fokusen har ju, vid den senaste tiden, varit på bebisen. Sen tog vi en fika på Café Oscar och det kändes som att jag hade kunna äta upp en helt tårta själv, men jag lät bli. Andra rundan var jag med Sirinthip och där hittade jag en Emporio Armani parfym till min älskade make. Han brukar faktisk inte bli så glad när jag kommer hem med ännu fler parfymflaskor, men den här gången tyckte han att jag har gjort ett bra köp :P Tredje rundan var med min älskade make och han hittade två tröjor :) Livet är ju helt underbart!!


   


Av Suphattra - 26 december 2011 22:43


Fundera på att beställa en sånt här. Men vilken färg? Blå eller röd?

Av Suphattra - 25 december 2011 20:52

Har lovat mig själv att det inte får blir fler bebiskläder....men kunde inte låta bli när jag hittade den här sparkdräkten på Kappalh häromdan. Dessutom fick jag 40% rabatt!! Då var jag bara tvungen :P


   

Av Suphattra - 24 december 2011 22:08

Denna julfiranden med familjen har varit mysig och underbar. Kalle Anka har man inte sett på flera år så man kommer inte ens ihåg nåt. God mat med familjen. I år har vi valt att göra ett kalkontemat med t.ex kalkonskinka, kalkonprinskorv, kalkonklubba m.m Och det kan jag säga är mkt godare än vanliga julskinka och sånt! Alla klappar är öppnade. Tarja fick en ny dunjacka och massa smått och gott. Mamma blev nog rätt nöjd med vad vi hon fick. Det kom några tårar från henne och nästan från mig också. Och vi fick pengar av henne precis som varja jul :)


Årets julfirande blev dock mycket dyrare än vad man har trott. Skulle nog räcka åt en thailand-resa som vi annars hade tänkt om jag inte skulle ha en bulle i ugnen. Det kanske man ska fundera till nästa år :P Blev egentligen klar med alla julklappar för länge sen, men igår var jag på stan. Typisk! Och där hittade massa fina grejer. Det blev då några klappar mer under granen och jag blev några tusen kronor fattigare! Jag och min älskade make har bestämt oss att vi inte skulle köpa något till varandra, men jag kunde ju inte låta bli. Blev några t-shirtar plus en mössa till honom :P Allt för de man älskar :)


God fortsättning till alla jag känner och kanske inte känner!


                           

MVC

Av Suphattra - 19 december 2011 23:12

Ett snabb besök hos BM idag. Är gravid i veckan 31 (30+4) idag. Bebisen mår bra och växer som h*n ska trots att mamman har bara gått upp fem kg under hela graviditeten. BM sa att man inte behöver gå upp så mycket och att barnet ibland tar det de behöver från mamman. Det viktigast är att bebisen mår bra. Blodvärde är fortfarande för lågt men ska fortsätta med mina järntabletter. Undrar om det kan bero på att jag har tappat lusten för all kött? Det är väl där man får järn ifrån? Bebisen har legat ganska lång ner under hela graviditeten. De senaste gångerna som jag har varit på MVC har h*n redan legat med huvudet neråt och är redo för att möta världen. Men h*n får nog vänta ett tag till :)


Tog ett snabb titt på apoteket efteråt och köpte några små nappflaskor som jag har tittat på så länge. Hörde att de ska vara bra för bebisen då den har en ventilerade botten som gör att bebisen sväljer minimal med luft. Dessutom dricker bebisen utan nån avbrott och det underlättar flaskintroduktionen.


Direkt efter åkte jag till jobbet. Det gick väl bra, men i slutet av skiftet hade jag så ont i ljumsken och bäckenet så att jag nästan inte kan gå. Vi få väl se om jag kommer upp ur sänger imorgon :P


   

  

Av Suphattra - 18 december 2011 21:43

           

Julen är här! Känns faktisk riktig rolig att få stanna hemma i år. Vi brukar annars vara i Libanon vid den här tiden, men i år är jag trots allt höggravid. Svårt att resa i denna förhållanden. Tycker att julen är riktig mysig men samtidig väldigt stressig. Därför flyr vi till lite lugnare stället där de inte brukar firar varken jul eller nyår. Upptäckte att man har samlat på sig massvis med tomtar. Riktig sagt är det 67 st trots att jag bara har köpt två st i år!!


Alla klappar ligger redan under granen. Att vara ute i god tid med klapparna är något jag ganska bra på. I år blev en shopping helg i Luleå och där passade jag på att köpa alla klapparna. Tycker verkligen inte om att springa och jaga det i sista minuten, då brukar det ofta blir så att man köper något bara för att det ska finnas något under granen till just den personen. Det är ju mycket roligare att ge och att få är då inte lika viktigt :)

Av Suphattra - 18 december 2011 00:13

Har äntligent fixat min blogg med hjälp av Tarja. Ska nu försöka uppdatera lite oftare om jag hinner.


Nu är det bara drygt 9 veckor kvar tills beräknad förlossning. Har minnsant märkt att graviditeten är långt ifrån enkelt. Ont i ryggen, bäckenet och ljumsken trots att man knappt gör nånting. Börja känna att mina fingrar har blivit svullna och fick knappt på mig mina ringar. Bäst att ta av dem innan man är tvungen att kapa av mina fingrar. Slappna av ännu en dag och på måndag blir det ännu en ny utmaning. Men det varar bara i fyra dagar. Sen går jag på min graviditetsledighet. En guldstjärna till den som uppfann detta system!

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards