suphattra

Alla inlägg den 13 juni 2012

Av Suphattra - 13 juni 2012 20:39

Det kommer nog att blir många kvällar framför tv med fotbollsmatcher hemma hos oss. Jag hatar inte fotboll men älskar inte heller det. Kan ju titta om det är på tv men samtidigt hinner jag ju göra massa annat också. Man hinner ändå se repriset när det blir mål. Självklart blir det mycket roligare när Sverige spelar. Då brukar jag faktisk bänka mig framför tv och lämna allt annat bakom mig :P


  


Inte bara jag och gubben som bänkar oss framför tv:n denna kväll ;)


Idag har jag lämnat alla hemsysslorna och gav mig istället ut till thai affären. Hem kom jag med min favorit frukt. Önskar att jag är i Thailand vid den här årstiden då det finns gott om durian.


  


Durian har en speciellt doft. Många tycker att den luktar riktigt illa, och det gör det! Men deras smak är utsökt. Det är otrolig svårt att skala dem pga deras taggiga skal. Man kan lätt skada sig, men är man durian älskare som mig så måste man ju lära sig.  I Thailand kan man köpa en sånt och så få man den skalad på plats. Många hotell i sydostasien brukar förbjuda att ta in denna frukt till hotellrummet pga deras starka dofter. Då vet ni ju vad som stinker om ni skulle råka gå förbi hos oss :P

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards