suphattra

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Borta bra men hemma bäst!

Av Suphattra - 11 juni 2012 15:22

Vi har äntligen kommit hem igen. Önskade dock att vi skulle få se lite sol men det verkar vara alldeles  för höga förväntningar. Långa resan har gått jättebra. Sarah sov under det mesta tiden. Inga skrik under start och landning heller.


Har tagit sovmorgon för hela stanten. Hann nu tömma tre av sex resväskor som vi hade varav två stora väskorna kvar. Tyckte inte att jag har shoppat så mkt men vet inte var alla grejer kommer ifrån. Vi hade checkade in tre stora väskor, två kabinväskor, en skötväska och en dataväska. Ser ut som att vi håller på att flytta som vanligt. Men vi klarade oss från övervikt iaf tack vare alla vår kabinväskor. Nästa gång vi ska ut och resa ska jag fan ta upp högst EN kabinväska ( Det säger jag ju varje gång )


Det har varit en riktigt trevlig resa. Träffade hela min man familj, släkt och vänner. Dessutom får vi ju visa upp våran lilla stolthet också. Alla tyckte att Sarah liknade mig. De kallar henne för Bruce Lee eftersom hon såg mer ut som en asiat än en arab. Vi har njutit av mycket god mat både hemlagade och hämtmat. Kvinnorna är ju född för att kunna laga mat och det är de riktigt duktiga på där borta. Jag fick med mig några recept hem och ska prova laga dem nån dag. Håller tummarna på att jag kommer att lyckas då :)


  


Sarah har massor med presenter av alla sin far släktingar. Massor med kläder. Lite sängkläder som jag har tänkt att släng in i förrådet som vi kan ta fram sen när hon blir lite äldre. Dessutom har hon fått världens störta smurfen som hennes mamma blev riktigt förtjust i.


  


Vi har haft riktigt bra på semester. Solen skiner vartenda dag. Vaknade varje morgon och ser klarblå himmel. Många dagar är det alldeles för varm för att gå ut på dagarna. Själv hade jag nog varit ute hela dagarna, men man vill ju inte utsätta Sarah för direkt UV-strålningar. Så vi njuter mest i skuggan på balkongen och gå ut på kvällarna då det är lite svalare ute.


Nu är det matdags för min lilla hjärta. Dags att kila iväg. Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suphattra - 5 oktober 2012 13:13

Snart är det dags för pigan att byta ut sitt bilbarnstol. Hon väger nu strax under 8 kg. Men det är aldrig fel att vara ute i god tid. Fast egentligen så hade jag vela byta den redan nu.    Sarah har alltid tyckt om att ligga i babyskyddet då hon...

Av Suphattra - 29 september 2012 17:29


Vaknade tidigt imorse med ett hemsk samtal från Thailand. Min kusin har gått bort i singelolycka. Bara 23 år gammal. Lämnade så mycket sorg efter sig. Trots att jag och min kusin inte har haft så bra kontakt med varandra sen jag flyttade till Sverige...

Av Suphattra - 25 september 2012 14:47

Se, det snöar ute. Snart blir det vinter. På med vantar och fram med pulkan. Ser faktisk fram emot den här vintern. För då kommer vår och sommar igen :)         Dessutom är vi redo för den kalla och långa vintern. Idag fick lillpigan hem sin molo...

Av Suphattra - 22 september 2012 16:37

Veckan har varit väldigt lugn hos oss då lilltjejen har haft feber några dagar. Hon har varit lite mammig och vill vara famnen hela tiden. Nätterna har hon sovit väldigt orolig. Men nu är hon frisk och är lika busig igen. Tror att det är tänderna som...

Av Suphattra - 15 september 2012 18:53

Blev många många lugna dagar här hemma hos oss, inklusiv denna mysiga lördag. Vi har legat hemma i pyjamas och myste i princip hela dagarna. Gör absolut det viktigaste och njuter av tillvaron. Känner att städningen har man gjort hela sitt liv och kom...

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards