suphattra

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Roti

Av Suphattra - 20 juni 2012 19:23

Regn, regn och regn...Har därför inte gjort nånting annat än att vara hemma och fixa lite här och där. Plockade fram lite grejer som bara ligger och skräpar här hemma. Lägger in dem på fyndtorget på facebook. Ta gärna ett titt där om ni skulle behöva nånting ;) Har sen varit på besök hos sköterskan på BVC med lilltjejen idag. Hon växer bra och väger nu 6,1 kg. Inte konstigt att jag får kramp i armarna när jag håller i henne för länge. Sen var vi på apoteket och där hittade jag söta bitringar som passar perfekt för tumsugare som Sarah. Hon blev rätt nöjd.


 


På vägen hem åkte vi till thai affären och handlade. Hitta färdiga deg till den berömda thailändska pannkaka. Minns då när jag var liten och var helt tokig i dem. Varje gång farbror Roti närmar vårt hus sprang jag alltid och letade efter min mormor. Då få jag pengar till pannkakan ;)  


   


Ni som har varit i Thailand har säkert stött på massa matstånd längs gatorna. Det är väldigt lätt att hitta mat i Thailand om man inte alltför skinkig med maten. Ibland kan maten på stånd vara tusen gåner godare än de på fem stjärnig restaurang. Så när jag är i Thailand föredrar jag mer att äta på stånd än på dyra restauranger. Det kanske inte ser så hygienisk och fräsch ut men man kan inte veta hur det ser ut i köket på de dyra restauranger heller...


 


Skulle ni åka till Thailand nångång rekomenderar jag stark att prova vår underbara pannkaka. Man kan beställa med massa möjliga sorter från choklader till bananer. Själv älskar jag den gamla orinalet: den med kondenserad mjölk och toppad med lite strösocker mums...


 
 
Ida

Ida

21 juni 2012 12:50

Tack för lampan och boken dom var jätte fina :)
Förresten såg att du är syster med min lillasysters kompis Tarja kul. :)
fin dotter ni har måste jag ju med få säga. =)

http://miss-i.bloggplatsen.se

Suphattra

21 juni 2012 18:26

Oh va rolig att du blev nöjd med grejerna. Overallen var också jättefin. Kommer att använda den till pigan till vinter :)
Ja, Tarja sa att du var Moas stora syster. Jag har skjutsat henne nångång till profyren. Antar att det var till dig hon skulle då :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suphattra - 5 oktober 2012 13:13

Snart är det dags för pigan att byta ut sitt bilbarnstol. Hon väger nu strax under 8 kg. Men det är aldrig fel att vara ute i god tid. Fast egentligen så hade jag vela byta den redan nu.    Sarah har alltid tyckt om att ligga i babyskyddet då hon...

Av Suphattra - 29 september 2012 17:29


Vaknade tidigt imorse med ett hemsk samtal från Thailand. Min kusin har gått bort i singelolycka. Bara 23 år gammal. Lämnade så mycket sorg efter sig. Trots att jag och min kusin inte har haft så bra kontakt med varandra sen jag flyttade till Sverige...

Av Suphattra - 25 september 2012 14:47

Se, det snöar ute. Snart blir det vinter. På med vantar och fram med pulkan. Ser faktisk fram emot den här vintern. För då kommer vår och sommar igen :)         Dessutom är vi redo för den kalla och långa vintern. Idag fick lillpigan hem sin molo...

Av Suphattra - 22 september 2012 16:37

Veckan har varit väldigt lugn hos oss då lilltjejen har haft feber några dagar. Hon har varit lite mammig och vill vara famnen hela tiden. Nätterna har hon sovit väldigt orolig. Men nu är hon frisk och är lika busig igen. Tror att det är tänderna som...

Av Suphattra - 15 september 2012 18:53

Blev många många lugna dagar här hemma hos oss, inklusiv denna mysiga lördag. Vi har legat hemma i pyjamas och myste i princip hela dagarna. Gör absolut det viktigaste och njuter av tillvaron. Känner att städningen har man gjort hela sitt liv och kom...

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards