suphattra

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Suphattra - 12 juli 2012 10:39

Vad händer de sista dagarna här? Jo, vi åker på lördag till Helsingfors och jag vill hinna göra så mycket som möjligt. Dessutom har det varit härligt väder så att man vill också hinna vara ute och myser. Så bloggande har inte heller varit aktuellt.


 

Myser med lilltjejen...


Vi har varit ute mycket och vandra i skogen. Just nu har jag hur mkt myggbett som helst. Älskar sommar men hatar förbannade myggor! Som tur så har Sarah klarat sig utan då hon ligger ofta i myggskydd.


                 


Igår var vi hela dan i Junosuando. Vägen mellan Svappis och Vittangi var så dåligt att man inte kunde köra mer är 50 km/h. Åkte med Tarja, Sarah, Boe och Alexander. Hälsade på en kompis som har en stuga där. Vi lagade massa god mat och umgås. Tiden gick så fort och på kvällen satte vi oss i bilen och körde hem.


 


Imorgon natt kommer vi redan börja köra mot Rovaniemi som ligger i norra Finland. Där kommer vi att lämna bilen innan vi sätter oss på flyget till Helsingfors. Vi ska vara där i åtta dagar. Umgås med min moster och hennes familj. En av mina kusiner har jag inte träffat på tretton år. Varför jag har en sånt relation till mina kusiner är för att jag har vuxit upp med dem. Bodde i samma tak under samma filt. Sen flyttade de till Finland (ett år innan jag flyttade till Sverige) Sen dess har vi inte träffats. Så det ska blir så spännande att träffa dem igen! :)


 

Källa: www.bortabra.se








Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards