suphattra

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Suphattra - 2 februari 2012 16:32

You have won a BMW X6 Concept Car and a £750,000.00GBP. with Ticket number:
22 5954 78 and Serial number:BMWP / S-A-M 7554-1189 Contact Mr Larry Quester,
with your Fullname:Country:Telephone no:Age:You are to reply to this email for claims
Email: **************.co.uk



Fick detta mejl idag. Vore inte dumt med en sånt fin bil plus massa kontanter va? Men jag tror att jag avstår. Är nöjd med min lilla pärla och det lilla jag har :)

 


Av Suphattra - 2 februari 2012 12:02

Besöket hos bm igår gick jättebra. Normal blodvärde, blodsocker, blodtryck och magen sjunker som det ska. Har gått upp hittills 6,5 kg vilket inte är så himla mycket. Men bebisen verkar ändå mår bra. H*n ligger nu i rätt position och är redo att möta omvärlden vilken sekund som helst. Men det är ändå nästan tre veckor kvar till bf.


I dag går vi in i v. 38 (37+0)


  


Är det möjligt att veta om man väntar en pojke eller en flicka, om man inte sett det på ultraljud? En ledtråd är vikten - pojkar tenderar att vara något större än flickor. I vecka 39 väger bebisar mellan 3 kg och 3,2kg, men fortsätter bygga upp det lager underhudsfett som hjälper till att hålla dem varma utanför livmodern.

Bebisens inre organ finns på plats, men lungorna tar längst tid att utvecklas färdigt. Även efter födelsen kan det ta några timmar innan andningsrytmen etableras.

Undrar du vilken ögonfärg ditt barn kommer att ha? De flesta kaukasiska barn föds med mörkblå ögon och den ögonfärg de så småningom kommer att få, vare sig det är bruna, gröna, gråa eller blå ögon, inte visar sig förrän efter flera veckor eller t o m månader. Ditt barns ögonfärg vid förlossningen kommer att förändras i kontakt med ljus. De flesta barn av afrikanskt eller asiatiskt ursprung har mörkgrå eller bruna ögon vid födseln, men den exakta nyansen visar sig inte förrän efter sex månader till ett år.


Källa: www.babycenter.se


Egna kommentar:


Som sagt så har jag inte gått upp så mycket i vikt, tack och lov! Enligt informationen ovan så borde det vara en flicka som lever om i min mage. Bm tror iaf inte att det kommer vara en stor bebis och det tror/hoppas jag inte heller :) Våran lilla guldklimp kommer förmodligen att ha bruna ögon för det har både jag och blivande pappan. Än så länge  har jag inga krampor någonstans och vi få hoppas att det håller sig tills allting är över.


20 dagar kvar till bf....

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards