suphattra

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Suphattra - 25 februari 2012 20:38

Fick ett andrenalins kick förra helgen då jag ville göra en scarpbooking. Förutom massor med promenader så satt jag och pysslade nästan hela helgen. Fastän två timmar innan jag kände första värken så satt jag fortfarande med mina scarpprylar. Tur att jag hann iaf packa undan alla grejer innan det väl sattit igång. Resultatet blev en kokbok med mina favoriter.


           


Av Suphattra - 25 februari 2012 05:10

Blev för första gången mamma till en liten tös. Hon föddes måndagen den 20/02-12 kl 05.04 på Gällivaare sjukhus. Sarah vägde 2830 g och var 47 cm lång. Hon är så snäll. Äter var tredje timmen och sover också lika mycket. Kan fortfarande inte fatta att jag har blivit en mor. Att hon är vår och ingen annans. Känns så overklig att den här lilla tjejen har bott nio månader i min mage. Hon var en del av mig. Här är vår finaste skatt:


     


   


Med barnet i ena handen och tekoppen i den andra känner jag mig ändå som att tiden inte räcker till. Det borde vara mer än 24 timmar på ett dygn. Men ingen har sagt att det är enkelt att vara föräldrar. Man har nästan inte tid över till sig själv. All tid går åt de små. Man blir glad för att få sova två -tre timmar i sträck. Som jag fick göra i natt när maken min tog hand om Sarah. Jag var så nöjd när jag vaknade och insåg att jag faktisk har sovit tre timmar i sträck. Har annars varit en sömnprinsessa som gärna  sova i tolv timmar. Tar väl några år till innan man få göra så igen. Bloggande har då blivit bortprioriterad eftersom det finns inte tillräcklig med tid till det. Men ska ändå försöka slänga in nån inlägg då och då när man hinner.


  

Samma dag som vi åkte in på förlossningen


 Haft lite besök här hemma och alla kom med jättefina presenter. Det vill Sarah tacka för. Hon är så glad för alla presenterna :)


        

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards