suphattra

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Suphattra - 7 februari 2012 20:19

Bara två veckor kvar till bf och jag kan fortfarande inte förstå att jag ska snart bli mamma. Det känns helt sjuk att vår lilla bebis ska komma snart. Tänk att h*n har bott i min mage i nästan nio månader nu. Om två dagar ska vi äntligen få börja stryka i vår bf-lista, men just nu ser jag inte alls nån tecken på att bebisen ska komma. Hoppas att vi inte går övertid. Vill ju ha h*n i famnen snart.


BB-väskan är i stort sett packad och klart. Bara små grejer kvar som man få packa sen när det väl är dags. Alla säger olika vad man skulle ta med sig. Försöker att ta med oss det absolut nödvändigaste. Man kan ju inte heller direkt åka hem en snabbis och hämta grejerna.

Bilbarnstolen är också på plats i bilen. Vi pratade om att ta den lilla bilen till gällivaare för att vinterdäcken på den stora bilen är inte så bra och skulle behöva bytas ut men det är alldeles för kall för att göra det nu (säger mannen i hemmet) Enda problemet är att den lilla bilen har inte kunnat startat på flera dagar pga av det kalla temperaturen ute. Så om det skulle sätta igång nu blir det ändå att ta den stora bilen och köra försiktig. Eller så blir det taxi, vem vet!?


Har ont i halsen i flera dagar nu och rösten försvinner mer och mer. Hostade så mycket att jag fick ont i mage. Men det känns mycket bätte nu. Som tur är det nog inga förkylning på gång iaf (hoppas jag) Har ju haft nästan nio månader på mig att vara sjuk men varför just nu!? Det skulle kännas förjävlig och vara det när bebisen ska komma. Måste ju spara all kraft till den stora dagen. Har inte tid att vara sjuk!


Idag har jag hunnit vara på stan med tjejerna och fikade. Man mår faktisk mycket bätte att gå ut än att ligga i sängen. Väl hemma började jag baka lite dumlekakor och vaniljbullar. Blev klar för en liten stund sen. Nu har vi ännu mer fikabröd hemma. Ni som är sugen på lite kaffe/te är så välkommen till mig ;) Men hör av er först i fall jag inte är hemma :P


        

Var och hälsade på Malin förra veckan och fick smaka på de här  super goda dumlekakor. Kunde inte hålla och bad om receptet. Man ska egentligen använda aluminumformar, men hade inga hemma så jag körde på dubbla vanliga formar istället och det gick hur bra som helst :) Super goda blev de också!


        


När jag väl är i full rulle satte jag igång och baka lite vaniljbullar också. Tycker mer om det än de vanliga kanelbullar. Såklart så glömde jag att ströa över en plåt med pärlsocker när mamma ringde. Men den ska nog gå ner ändå :P

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards