suphattra

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Suphattra - 3 maj 2012 00:48

....trött trött trött. Det är bara förnamnet. Är uppe med världens piggaste tjej. Varje natt kan man inte undgå att ställa samma fråga som många andra småbarns föräldrar: när börjar barnen sova hela nätter? Längtar otroligt mkt till då vi ska nå den milstolpen. Ladda batterie och hämta nya krafter. Saknar kanske en aning av mitt gamla liv. Då man kunde gå lägga sig när man vill. Sova till tolv på en ledig dag. Snooza tills mobilen säger ifrån. Som sagt jag saknar min skönhetssömn. Men gentemot det har jag fått en helt underbar liten dotter som jag älskar över allt annat. Förhoppningsvis är det här över en vacker dag ;)


Inte för att Sarah inte sover heller. Visst sover hon, men bara korta stunder. Mellan två till sex timmar. Vissa dagar behöver man inte göra nånting för att hon ska sova. Hon somnar i princip helt själv. Andra dagar är hon svårt att söva ner. Då man ibland känner att man skulle behöva ha en off-knapp på hennes rygg.


Sarah sover som bäst under dagarna. Hon är uppe och äter och sen somna hon om igen. Jag behöver knappt göra nånting. Men så då är hon ju vaken hela nätter istället. Hon sover inte förrän tre till fem på morgonen och så hela förmiddag då. Tycker att man borde kunna vända på dygnet åt henne. Hellre ha henne sovande nätterna och vakna tidig på morgonen än att vara vaken nätterna igenom. Någon som har nån tips?


 




Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards