suphattra

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Suphattra - 12 maj 2012 08:34

Solen har gömt sig bakom molnen och det noll gradig ute för denna lördag morgon. Typisk majväder i Kiruna. Skönt att vi ska åka till solen imorgon. Sarah har sovit igenom hela natten vilket ger en pigg och alert mamma idag. Passar perfekt för en sånt dag med fullsmockad schemat. Imorgon ska Sarah få träffa sin fars tjocka släktingar. Vi kommer att vara borta i en hel månad därför är det mycket att fixas innan vi ska ut och flyga. Räkningarna ska vara betalda. Många papper ska skickas in till myndigheter. Mamma fyller år. Dessutom jobbar mannen i huset hela veckan. Tur att han inte ska jobba imorgon på förmiddag innan planet lyfter iaf hihi...


 


Igår blev det fixa och dona hemma. Jag och Tarja och gjort en tårta åt vår älskade mamma som fyller år först nästa vecka, men eftersom vi åker bort redan imorgon så ska vi  fira henne senare idag. Vi har köpt en ny symaskin åt henne för hennes gamla var så ju gammal och dessutom lever den i sitt eget lilla värld. Dags att förnya sig lite :)


                  

Gamla                                           Nya


  

Själv skulle jag vela ha en sånt. Kanske man skulle plocka fram den lite oftare, eller?


Som sagt, mycket att göra idag. Hinner egentligen inte nånstans idag, men vill inte heller missa vår lördagsfika med mamma och Tarja på Café Oscar. Därför ska jag nu sätta igång med mitt städande och packande här hemma. Och hoppas att vi hinner springa upp mot stan senare idag:)


Vi avslutar den här inlägget med lite bilder på oss. Ha en super skönt lördag!


  


    



Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards