suphattra

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Suphattra - 7 mars 2012 19:46

Har fått många förvarningar om att INTE bära lill   alltför mycket då hon kanske vill bli buren hela tiden. Hur ska man kunna låta bli att inte komma i närhet med något man älskar så mycket. Vill ju hålla om henne hela tiden. Hon är ju så go och skön. Vet att man kanske skämmer bort henne, men tycker att de behöver mycket fysiska kontakt när de är så pass små. Vill egentligen inte göra något annat än att ha henne på brösten och mysa hela dagarna lång. Därför försöker jag lindra om henne med en skönt filt när hon ligger och sover. Tror att bebisar behöver bli omslutna, precis i livmodern. Ska skaffa mig en bärsjalar så att man kan ha lite mer friare händer :)


Är lite osäkert om hur viktigt det är med rapningen då jag inte alltid få henne att rapa efter maten. Sätter man upp henne på axeln då vakna hon igen och vi få börja om från början. Finns det något annat sätt att få henne att rapa? 


Ibland blir man bara frustrerad när man inte vet varför hon bara gråter. När hon ändå har fått mat och blöjan har vi precis bytt. Kan hon ha ont någonstans? Eller är det för att vi har hoppat över rapningen? 


Hatar alla telefonförsäljare och därför svarar jag ofta inte på okända telefonnummer. Men den här gången trodde jag att det var min moster som ringde. Men det var det inte! Det var tryck och hansa försäkringsbolag. De ringde och frågade om vi ville teckna ett barnförsäkring! Två veckor efter vi har fått barn. Det är inte det första vi tänker på så jag tackade nej, men de envisade och skulle skicka lite brochyrer till oss iaf. 



Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards