suphattra

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Suphattra - 9 mars 2012 22:06

I nio månader har jag väntat på det här. Att bli mamma är ett av mitt livs största händelsen. Allting gick ju så fort. Barnets födelse är det ögonblicket då detta händer. Jag blir en mamma! Redan vid den positiva graviditetestet bär jag på en liten fin hemlighet. Kan det vara sant? Bäst att kolla en gång till, eller två? Men varför inte tre? Minns så väl när jag gick in på ICA Kvantum och köpte graviditetstestet. Jag var så nervös. Tittade åt höger, vänster, bakåt och framåt. Nej, ingen jag känner. Då är det bara att skynda sig och betala och sticka härifrån innan nån upptäcker mig. Innan magen sticker ut var det oerhört jobbig att gå runt och bära på en hemlighet. Ville bara skrika ut och säga åt världen att jag ska bli mamma, men för säkerthets skull väntade vi tills veckan tolv. 




Gravid v. 9

Här var vi i London. Bär fortfarande på den fina hemligheten





V. 18 (17+6)

 




V. 19 (18+2)

   

V. 21 (20+4)


V. 26 (25+2)








v. 28 (27+6)

 


V.33 (32+3)   

V. 35 (34+0)

   

V. 36 (35+3)



V.40 (39+3)

Samma dag som vi åker in på förlossningen  


 

Här är hon. Vårt efterlängatade lilla Sarah. Hon är värd all väntan!     



Min graviditet har gått väldigt smidig. Trots min tunga lyft jobb har vi klarat oss fint. Jag mådde väl lite dålig i början. Var lite på dålig humör vissa dagar, men det gick över så fort jag få i mig lite mat. Blev hungrig strup i kvarten men kunde bara äta små portioner. Var riktigt förtjust i smör. Kunde nästa breda ut hela paketet på mackan. Och fikabröd! Bakade nästan vartenda dag i slutet av graviditeten. Kunde äta precis vad jag vill. _Hade ju magen att skylla på. Ändå gick jag upp "bara" åtta kilo och de kilona blev jag av med direkt efter förlossningen. tack och lov! Slutade jobba två månader innan bf och det var tur det för redan då har jag ont i benet, ljumsken och ryggen. Hade nog inte klarat av att jobba in i det sista. Mådde så bra under de sista veckorna tack vare graviditetspenning från fk...



Av Suphattra - 9 mars 2012 02:58

Äntligen har vi hittat en napp som vår lilla älskling tycker om. Har varit och köpt många olika nappar åt henne då vi känner att hennes sugbehov är stort. Sen första stunden har hon varit jätteduktig och flitig på det. Hon äter  och somnar ofta vid min bröst och många gånger vill hon vara kvar där bara för att få suga på något fast än hon är mätt och belåten. Hon tycker dock om sin pappas lilla finger, den vill hon inte släppa om hon få tag i. Vi försöker med många olika nappar, men hon spottar bara ut dem. Nu äntligen har vi hittat den rätta!


 


Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards