suphattra

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Suphattra - 12 april 2012 20:54

Drygt en månad kvar tills Sarah ska få träffa sin far tjocka släktingar. Det kommer att bli så rolig. Jag har ju själv varit där två gånger. Alla gånger har varit lika spännande. Allting är ju så annorlunda. Hur folk lever där. Deras kultur. Ja, allt egentligen. Och babyboom verkar det även vara den här gången. En av mina svägerska är gravid i femte månad med tvillingar. De har kunna se att det är en pojke, men den andra är fortfarande ett frågetecken. Fast jag tror faktisk att det är en flicka. Eller jag hoppas att det är en flicka.  Vi har därför beställt bebis overaller åt dem. En i svart och en i brun. Och de har kommit idag. Super fina är de också :)



Och en annan har också en bebis men hon nån månad äldre än Sarah. Den tredje svägerskan fick nyligen veta att hon är också med barn. Tydligen så brukar man inte vänta med att berätta om graviditen där borta. Man dela glädje med sina nära och kära så fort man få själv veta. Själv hade jag eller jag har valt att vänta tills den kritiska tiderna är över. Men det är som sagt annorlunda där borta.

Har varit på jakt efter lite kläder i storlek 62 som Sarah kan ha på sig när vi är på resande fot. Man orkar inte springa runt där borta. Lika bra att ta med sig för mkt än för lite. Hittade två pyjamas på Kappahl och dessutom har de 30% rabatt på hela köpet. Tänkte unna mig med nån byxa men min lilla tös ville inte att mamma ska vara fin. Så det blev inga byxor för min del.


När vi kom hem satte jag mig ner och beställde lite kläder från HM istället. Hittade amningstoppar på deras hemsida som man inte kan köpa i butiken här i stan. Och då passade jag på att beställa lite andra plagg både till mig och lilla tösen också. En lång lista blev det. Men det var faktisk jätte länge sen jag unnade mig själv lite kläder. Gillar inte riktig att köpa kläder till mig själv. Och speciellt inte och prova dem. Och nu känns det ibland omöjlig att gå på stan och prova kläder i lugn och ro. Få vänta tills lilla tösen blir lite äldre först :)


Inte nog med det hann jag även fixa och dona lite hemma. Mitt hem håller på förfalla och jag har bara skjutit upp det. Enda nackdelen med våren är att man ser damm överallt. Hur mkt man än putsa så återgå till det vanliga danefter. Skönt med vinter då man inte kan se dem och behöver inte damtorka lika ofta. Nu återstår ju fönster som behöver också putsa. Det få man väl ta nån dag då det är fin väder. Gick också igenom Sarahs garderob. Tog bort de små kläder som hon inte längre kan använda och plocka fram de kläderna som man tror att hon kan använda när vi är i Libanon. Lika att börja plocka fram dem nu när man har lite tid över så slipper man göra det i sista sekunden. Då lär man säkert också glömma hälften. Jag är en kontrollfreak när vi är ute och reser. Brukar packa väskorna lång innan. Blir irreterand om man glömmer massa viktiga grejer hemma. 


Äsch, nu bli det en lång och varm bad innan lilla tösen ska matas och förhoppningvis blir det en tidig kväll om hon så vill. God natt sov gott!

 

 

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards