suphattra

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Suphattra - 12 januari 2012 21:56

Idag går vi in på v. 35 (34+0) 





 Nu väger bebisen ungefär 2,4 kg och är cirka 46 cm lång enligt www.babycenter.com. Rörelsen inifrån känns all starkare. Man får också gissa sig fram om det är en armbåge, en fot eller ett huvud som sticker ut på magen, när den rör eller sträcker på sig. Nu ska det tydligen vara mycket fostervatten och jag borde ha lagt på mig cirka 11-14 kg, men vågen står fortfarande på 5 kg. Min navel har inte stuckit fram än så länge. Jag känner mig väldigt andfådd när jag gör saker som att skura golvet eller gå upp för trappan (fast jag bor på bottenvåningen) Än så länge mår jag ganska bra. Inga krampor och smärtor, tack och lov! Men ibland får jag ont i ljumsken och bäckenet när jag har stått eller gått länge. 


 


Skjutsade Tarja till skolan och sen återvände jag till min älskade soffa och filt. Skrev klart min förlossningsplan som jag ska gå igenom med min BM nästa vecka. Var och hälsade på en kompis och hon hade köpt en amningskudde till oss. Tog med hennes 11-åriga dotter till stallet och där fick Tarja visa oss runt. Hon blev väldigt förtjust och vill gärna följa med Tarja nästa gång :) 


   

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards