suphattra

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Suphattra - 15 januari 2012 22:03

Bakade cupcake med Tarja idag och de blev gudomligt goda! Vi mumsade i oss mycket så att vi nästan rulla fram. Cupcake är enorm enkelt att göra men känns väldigt lyxigt!


 

                           

Av Suphattra - 15 januari 2012 11:44

Tankar kring den "stora" dagen snurrar runt i min hjärna. Vet inte om jag är redo för det ännu men man kan väl aldrig blir redo för sånt? Dessutom har jag väl inte så mkt val? Tänk att bebisen kan komma om tre veckor istället för fem. Eller egentligen så kan den ju komma när som helst. Enligt mina beräkningar så borde den komma den 9 feb men på ultraljudet visade den 22 feb. Den tanken fick fart på mig och jag började att förbereda. Satte in bilbarnstolen i bilen, packade bb-väska och skrev förlossningsplan. Nu är vi redo att åka in på BB när som helst. Resten får man ta allt eftersom. 


Igår kom min efterlängtade paket från Jollyroom. Har beställt den röda babysitter som jag har pratat om så länge. Babyvakt som jag egentligen tycker är rätt onödig när vi inte direkt bor i ett slott och dessutom har vi inte ens en balkong för att kunna lämna bebisen ute. Men min make tyckte att vi ska skaffa en när vi ska åka till Libanon sen. Där är det ju någonlunda stort och dessutom är det hela tiden massa folk så man kanske inte hör när bebisen gråter. När man ändå måste skaffa en sådant är det väl lika att skaffa en på en gång. Man få väl skämma bort förta barnet och nästa får väl ärvas :P Hittade också en jättesöt liten vällingdosering som verkar vara bekväm och ha med sig när man är ute så att man slipper ta med hela burken.  Den kan man ju ha färdig doserat i väskan hela tiden :) 


       

Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards