suphattra

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Suphattra - 18 januari 2012 19:29

Idag är vi i v. 35 (34+6) och vi har hunnit varit på en liten snabb besök hos BM. SF-måttet är nu på 33 cm vilket innebär att magen har växt hela 2 cm sen sist! Ligger nu på samma linjen som kurvan ska vara. Nu kan man verkligen pusta ut. Har ju varit orolig att bebisen inte skulle växa som den ska. Hjärtslag ligger på 148 slag/min. Bebisen verkar har hittat sin favorit ställning i magen för att varje gång vi besökte MVC så visade sig att h*n  alltid ligger med huvudet nedåt. Därför kan det kännas ibland att det trycker nedåt och att bebisen håller på att ramla ut. BM tror att h*n kommer nog att ligga så enda till den dagen då h*n ska möta världen :)

Eftersom vi inte tog något blodvärde och såna saker så gick besöket ganska snabb så att vi hann även prata om förberedelser och förlossningen. Visade upp min förlossningsplan och hon tyckte att det var enkelt och bra. Här kommer min förlossningsplan för er som sitter också i samma tankar som mig :)


Mitt förlossningsplan


Mitt namn är Suphattra Awad Awwad och min man heter Imad Awad Awwad. Mitt personnummer är ******-****

Det här är vår första barn.

 

Mitt största rädsla inför denna förlossning är själva smärtan och bristningar. Därför är jag öppen för all förslag som kan hjölpa mig att lindra smärtan och att undvika så gott som möjligt bristningar. Jag vill gärna prova lustgas och jag vill ha epidural.

 

I nuläget vill jag inte ha några läkarstudenter eller praktikanter.

 

Jag vill att min man ska vara delaktig under hela förlossningen och önskar att min man ska bli tillfrågad om han vill klippa av navelsträngen.

 

Om jag är trött och kan själv inte fatta ett beslut lämnar jag rätten till min man att göra det.

 

Jag hoppas att vi tillsammans med oss kommer att göra vårt barns födelse till ett positivt minne som vi aldrig kommer att glömma.


Presentation


Hejsan! Jag heter Suphattra Awwad Awwad och bor i Kiruna. Här på min blogg kan ni framförallt följa min vardag som nybliven förälder...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards